‘Ik heb al jong gekozen om me niet te laten beïnvloeden door sociale media. Ze pakken je aandacht af, manipuleren je met reclames en algoritmes. Ik wil zelf kunnen bepalen wat ik koop, wie ik zie en hoor. Dat wil ik niet overlaten aan de gehaaide neuropsychologen achter techplatforms die precies weten hoe ze mij en anderen op dat scherm kunnen houden.
De erkenning die mensen op social media zoeken, in aantallen likes en views, is voor mij betekenisloos. De enige manier om iets over mij te weten te komen is om mensen te spreken die mij kennen.
Door mijn digitale onthouding heeft mijn brein meer tijd om informatie te verwerken. Er ontstaan meer eigen gedachten. Ik word er creatiever van.
Ik heb wel een doel nodig om die vrijheid hanteerbaar te maken. Ooit heb ik besloten dat ik hoe dan ook een positieve bijdrage wil leveren aan een duurzame maatschappij. Na mijn studie Economie heb ik een financieel baantje gehad, maar dat vond ik zo oninteressant dat ik fulltime vegetarisch...
Je reactie wordt geplaatst zodra deze is goedgekeurd. Je reactie is geplaatst.