Waar de campagne van Kamala Harris zo sterk begon, ontaardde deze in de laatste weken alsnog in een voorspelbaar potje moddergooien. Aangespoord door enthousiaste social mediaspecialisten pompte de Democratische partij voor miljoenen dollars filmpjes rond van Trump die vermoeid, verward en ‘te oud’ is om nog president te kunnen zijn. De reacties op deze berichten zullen Harris ongetwijfeld hebben overtuigd dat ze op de goede weg zaten.
Inmiddels weten we beter. Terwijl de stemmen in een aantal swingstates nog worden geteld, tekent zich langzaamaan de zo moeilijk te bevatten overwinning van Donald Trump af. De uitslag toont de immense valkuil van een campagne die te veel is gebaseerd op vijandige retoriek. Door haar tegenstander de centrale boodschap in haar eigen campagne te maken, bewees Harris vooral Trump een enorme dienst, want: there’s no such thing as bad publicity.
Je kunt hier natuurlijk tegen inbrengen dat vijandige retoriek radicaal- en extreemrechts electoraal...
Je reactie wordt geplaatst zodra deze is goedgekeurd. Je reactie is geplaatst.