Liever luisteren? We hebben dit verhaal ook voor je ingesproken.
Oefening: probeer je voor te stellen hoe een groot bedrijf, laten we voor het gemak tabaksfabrikant Philip Morris nemen, kijkt naar een meisje van vijftien. Misschien is ze een beetje onzeker? Misschien is ze soms impulsief en ondoordacht, wil ze graag cool zijn, erbij horen? Ze voelt zich vast weleens eenzaam en verdrietig. Laatst bijvoorbeeld – ja ja, hou maar op, jeetje, wat een sentimenteel gedoe. Rookt ze? Ja of nee? Nee? Zonde! Had al jaren verslaafd kunnen zijn. Ze moet klaarstaan – nu roept er iemand ‘verdomme!’ – om de plek in te nemen van de oudere generatie!
Volgende oefening: vervang Philip Morris door TikTok. Of door fatbikefabrikanten. Grote frisdrankmerken. Elk ander willekeurig groot bedrijf dat een product te slijten heeft. Zijn ze al verslaafd? Zijn ze al loyaal aan ons merk? Beginnen ze al te wennen aan het idee van continu consumeren? Het moet erin bakken,...
Je reactie wordt geplaatst zodra deze is goedgekeurd. Je reactie is geplaatst.